Bioplastics
Onderzoek van de TU in Delft bewijst dat biobased verpakkingen waardevoller beoordeeld worden door de consument dan conventionele verpakkingen. De nieuwe generatie consumenten verwacht ook dat hun favoriete merken hierin mee gaan.
Jarenlang lukte het biobased verpakkers maar moeizaam om facings in het point of sale te krijgen. Maar het omslagpunt hiervoor is eindelijk bereikt nu de perceptie rondom conventionele plastics is veranderd en biobased materialen snel opkomen en bereikbaar zijn en ook de grote merken het zichzelf opleggen.
Coca-Cola, Mars, Carlsberg, LEGO, IKEA, McDonalds zijn voorbeelden van organisaties die zich ten doel gesteld hebben om hun productie en/of verpakkingen op korte termijn op biobased grondstoffen te baseren. Of het nu is vanwege het verminderen van de CO2 footprint, het weg willen van de oliefolies, het verbeteren van het imago of voor meer consumentenvertrouwen: biobased alternatieven hebben een enorme vlucht genomen.
Bron: verpakkingsprofs.nl